18 juli 2007

Dagens

Du vet når dagen, uken eller perioden i livet er preget av en sang? Jeg har en sånn theme-låt om dagen, og det er Lisa Nilsson sin "Varje gång jag ser dig". En sang spekket med sen åtti og tidlig nittitallslyd, og god som gull:)

Her er noen linjer fra låta:

Folk vände sig om, när du gick förbi
Jag stod lite längre bort och vinka' in en bil
Du säg ät mitt häll, men jag lätsas som ingenting
Ã… mitt hjärta slog, jag hörde varje slag
Jag ville komma nära dig och jag ska göra det en dag...

Varje gäng jag ser dig är det som om allting stannar till,

och jag vet inte varför,
varje gäng jag ser dig känner jag att det enda jag vill,
Är att komma dig nära
Det är samma sak, varje gäng vi ses


Varje gäng jag ser dig fastnar orden i min mun,
jag försöker säga nänting klokt, men allting läter dumt,
och det händer varje gong jag ser dig.

Ingen kommentarer: