12 oktober 2007

FabFav

Hm.. tenkte å blogge om mine faboulus favourites... små verktøy som gjør meg freshere i hverdagen, og som ofte er uunværlige i morgenritualet mitt:)

Must haves:

  • macic touch concealer; Maquicomplet nr.01 Lancome, perfekt til å skjule mørke ringer under øynene om du har hatt en søvløs natt
  • lipgloss; Juicytubes fra Lancome, Colour quench lip balm fra Clarins og Lip Fusion lipgloss i lollipop-rosa til fest
  • mascara: Inimitable mascara fra Chanel og YSL sin Volume effet faux cils, begge i svart
  • øyenskygge: Color focus duo/quatro fra Lancome (bare synd det er så lite i boksen),
  • foundation: lettvektsfoundation som lar fregnene skinne gjennom og som sitter perfekt hele er Select tint SPF 15 fra Mac, den finnes i hele 11 farger så det skal ikke være noe problem å finne den riktige tonen...
  • cover up: til å dekke evt merker i huden, urenheter osv er concealeren Select cover up fra Mac best, den finnes også i et utall farger og er veldig dekkende men naturlig og sitter dønn på!
  • solpudder: Terracotta Moisturizing Bronzing Powder fra Guerlain er en legende innen makeupverdenen, og jeg bruker farge 010 den aller lyseste - jeg har prøvd mange andre men kommer alltid tilbake til denne som har en nydelig naturlig gyllen nyanse. Om du ønsker å se brun og gyllen ut, er alle produktene fra Guerlain de beste jeg har prøvd
  • eyeliner: Le crayon kohl fra Chanel, og tusjpennen Liquid eyeliner fra Kanebo som har et supersmart refillsystem og den beste tusjspissen
  • børster fra Sephora er de aller beste!
Og her er de som er testet men som IKKE funket for meg...

  • Lancome mascaraer... vippene mine blir butte, peker nedover og blir korte...
  • Diorshow mascara, den tørker ut raskt og for mange av mine har hylsteret "løsnet" så jeg har måttet reklamere på flere...
  • Mineralmakeup (ID Bare Minerals) var jeg litt begeistret for i begynnelsen, men huden min blir blank av det, føles tørr og stiv og får en merkelig grålilla farge