27 mai 2008

Feriekofferten

Jeg gleder meg massivt til to uker i Hellas sammen med gode venninner i sommer. For meg blir det første gang i Hellas. Vi skal bevege oss litt rundt omkring, såkalt øyhopping.

Har selvfølgelig allerede startet å tenke på pakkinga jeg. Regner med at jeg IKKE kommer til å gjøre noen innkjøp, da klesskapet mitt for det meste allerede bugner over av sommerklær. Har selvfølgelig lyst til å pakke mye hvitt, men hvordan ser det ut etter 14 dager med svette og solkrem? Må tenke litt på den. Trikset er å pakke få men gode plagg som man kan kombinere i det uendelige.


I mellomtiden sikler jeg på dette, du kan si det hadde vært inholdet i min drømmekoffert:

Haremsbukser (220,- fra ASOS) - du finner dem også hos H&M, Lene V osv for ca samme pris) - digg på kvelden når man er litt ømfindtlig i huden av all sol, og så man vil ha noe mer lunt. Kan passe både til en avlsappet stil, eller til høye hæler og partytopp. Denimshorts (her H&M) er et must i sommer i tilleg til den korte chinos shortsen - kombiner med enkle feminine topper (fra H&M)

Kjoler som ikke ser så "trashy" og billige ut som jersey/trikotkjoler såkalte "solkjoler" i pastellfarger som billigkjedene Cubus, H&M osv har og som med en gang ser lefsete og utvasket ut. I steden bør man velge kjoler i nette snitt som framhever figuren i sommerfriske farger og mønster og stoffer som er i litt bedre kvalitet - som kan være like fine til sandaler og partyveske på kvelden som til bikinien på stranden. Tenk litt Audrey Hepburn (50 talls) eller et mer moderne snitt. Blå mønstret fra ASOS, flerfarget halterneck kjole med paljetter i utringningen, sort kjole med rysjedetalj forran, og rosa kjole fra ASOS perfekt for bikini, strand og byliv.

Flere bikinier selvfølgelig, de tar jo så liten plass og det er godt å variere. Jeg pleier å ha med meg to på stranden - så kan jeg straks skifte til en tørr en etter en dukkert. Her vist bikini fra Chloe mønstret, Chloe jordbærfarget med gullogo,

Komfortable sko som både kan brukes på stranden, traske på sightseeing og ut på restaurant og bar på kvelden. Her vist med gladiatorsandaler i sølv fra Bello, sorte sandaler med rysje på fra Lille Vinkel, høyhælt sandal med stødig hæl som kan takle ujevnt underlag og brosten fra Miss Sixty hos Lille Vinkel, komfortable toysko (som du vel får over alt nå for tiden)

En større veske som du kan ha på flyet, når du reiser rundt og på stranden, og en liten veske for kveldsbruk med plass til penger og det du trenger mest med reim du kan ha tvers over kroppen. Husk å velge en veske med litt vanskelig lås og ikke bare tykk knapp.

2 kommentarer:

Marre Elisa sa...

Så mye fint her! Blir så fristet. Skal først legge meg i hagen og sole meg litt, så rett bort til h&m. Har sett så mye fint der!!

Stor go solklem til deg

Inger sa...

oh, hørtes deilig ut å sole seg! jeg og vil.. men det er jo stadig 9-17 med kontorarbeid inne...