16 mai 2008

Verktøy

Gode verktøy er alltid et must når man skal sminke seg. Jeg har alltid vært veldig forsiktig med makeup-verktøyet mitt, for det er jo verktøy. De gamleste børstene jeg har er fra da jeg var ca 17-18 år gammel og de er fortsatt like gode å bruke. Jeg har en blanding av kunststoff og naturbørster, i mange ulike størrelser.

Jeg er veldig nøye på at jeg ikke bruker samme børste til rød/rosa rouge og til mørkt solpudder, og at jeg ikke bruker samme børste til lys øyenskygge og til mørk farget øyenskygge. Det er jo naturlig da litt pigment fra det du har brukt på børsten før alltid sitter igjen og vil blande seg med det nye produktet du påfører. Den lyse øyenskyggen vil da bli grumsete og grå om det er rester av gammel mørk skygge på, og en frisk rosa rouge vil bli gusten av mørkt solpudder.


Ca en gang i måneden vasker jeg alle børstene, det gjør at børstene holder seg mye - og framfor alt rene og hygieniske. Og dessuten, det er ting man gnur, koster og smører makeupen på ansiktet med, ville du tørket deg med skittent papir? De blir ofte anbefalt å bruke makeup-rens til å vaske de med, men jeg har funnet ut at de holder seg mye bedre ved å vaske dem med shampoo og balsam - husk å skylle godt! Og se hvor skittent vannet er når du vasker dem!


Så nå står de og tørker i store melkeglass på badet mitt:)

Ingen kommentarer: