27 november 2008

All work...

... and no play? Vel, selv om det ofte blir lange dager når man jobber som arkitekt, så er det likevel heldigvis noe jeg interesserer meg stort for. Kunne nesten ikke tenke meg noen annen jobb. Arbeidsoppgavene varierer litt, men målet er det samme: vi prosjekterer,designer og planlegger. Jeg jobber med mange prosjekter samtidig, men de er ofte i ulike stadier og faser av prossessen.

I sommer ble ett av de første privatbloligene jeg har tegnet ferdigstilt og flyttet inn i. Tilbakemeldingene fra byggherre er kjempepostive, men huset er ekstremt skreddersydd etter ønsker fra dem også. Et ung par med en liten gutt på rundt ett år nå. De ønsket seg et moderne hus, med stor åpenhet mot sol og utsikt, og mer skjermet mot nord. Siden tomta var knøttliten og i en bratt skråning ble utearaealene lagt opp på taket med en 70m2 takterrasse.


Her er noen illustrasjoner av prosjektet, her som ferdig tett bygg (men ikke innredet) i april:
Diverse illustrasjoner fra 3D modell:Illustrasjon åpen kjøkkenløsning:
Perspektiv stue med åpen løsning i vinkel mot kjøkken. Peis er plassert på hjørnet mellom de to romsonene. Tomta før bygging:

4 kommentarer:

*SNYdesign sa...

Å så spennende! Kjempefint!
Alltid gøy med byggherrer som ønsker litt ekstra. Har et par temmelige skreddersydde prosjekter nå, og det er alltid moro!

MoniCoroli sa...

Flink du er!

Mildrid sa...

Det var skikkelig stilig! Er det på Lundåsen?

Inger sa...

det ligger øverst på lundåsen.. og det skiller seg veldig ut (noe jeg ikke er helt komfortabel med)