25 mai 2009

Copy who?

Av og til legger jeg merke til at noen plagg, sko eller vesker resirkuleres og kommer igjen sessong etter sessong. H&M har sine "base" plagg som de kommer med i en ny farge hver sessong, og av og til ser jeg at Bianco og DinSko har samme skoen sikkert pga innkjøp fra samme produsent. Men av og til kan det gå et år eller mer før jeg finner at et plagg dukker opp misstenkelig likt noe jeg har sett før.

I mars en gang så jeg for første gang denne buksa hos Cubus. Loose saggete haremsbukse i mykt jeansstoff. Helt maken til den jeg kjøpte hos Zara i fjor vår.


Cubus har altså kopiert Zara, eller hvem har Zara kopiert? Har de egentlig kopiert samme kilde? Lurer på hvem som har orginalen?

I tilegg har Risøe laget en kopi av en jakke jeg har, som også ble kjøpt hos Zara for 1,5 år siden. Kopien er nesten helt maken, men detaljene ikke like gjennomført og stoffet av en litt dårligere kvalitet. Men mye hyggeligere pris.

Ingen kommentarer: