16 mai 2009

Fletta

I dag har jeg sånn flette på håret. Enkel og grei måte å holde den lange luggen vekk. Tror det blir mye av denne i sommer, synes det passer meg bedre enn hårbånd rundt hodet slik mange ungjenter går med nå (sånn "indianerstil"). Blogget jo om en nesten tilsvarende flette i panneluggen i fjor sommer også da det dukket opp på catwalken. Anni har laget en how to do.

Og så har jeg funnet en nytt favorittprodukt! Alle pleieproduktene jeg bruker er fra Redken, må holdet håret sunt og fin når jeg skal prøve å spare det ut. Men jeg sliter med min nordiske hårkvalitet og dermed volum. Da har jeg funnet at Osis Dust It funker kjempebra uten at håret blir fett. Har før brukt saltvannsspray men den endrer på hårteksturen hvis du feks har glattet det fordi det er vått. Dette tørre pudderet drysser du forsiktig i underhåret og "maserer inn" og så har du masse volum! Unngå å ta det i overhåret hvis du ikke vil ha en "tørr" look på håret ditt.

2 kommentarer:

Ladybird sa...

Det er vannvittig mange som skryter av denne, men noen sier den er så vanskelig å vaske ut av håret igjen. Har du merket noe til det?

Inger sa...

ja, må shamponere to ganger, den første gangen skummer ikke en gang... Så det sitter nok godt i! Kan sikkert lønne seg å bruke en renseshampo en gang i blant og - men virker som at håret mitt "slipper" produktet ved 2 sjamponeringer på rad. Håret mitt er ikke porøst men ganske glatt, så kanskje jeg er heldig der...