25 mai 2009

Kitt

Min favorittfarge blandt de lyse jordfargene er kitt. Kitt og muldvarp og alle fargene i mellom. Vet ikke hvordan jeg skal forklare de fargene, men om dere tenker beige eller kamel og så tar en "desaturate" så har dere mine favorittfarger. Fordi jeg er så lys er lyse jordtoner med mye fargemetning et no no fordi det visker ut all farge jeg har i hud og hår.Jeg forelsket meg pladask i deisse skoene fra Karin Wester sin høst 09 visning. Kule detaljer med remer. Herlig kilehæl og litt mer spiss tupp som er på vei å vende tilbake. Foret er de også, noe som passer en skandinavisk vinter. Megacraving! Bilde fra Marianne hos Carousel.
Det har blitt kommentert fra flere bloggere (shoebox, Style by Kling, Modesverige) om at skoene fra Carin Wester var mistenkelig lik en Balenciaga støvel.... Og her er Carin Wester sitt utsagn om det:
"Eftersom det dykt upp en del frågetecken kring stövlarna som visades i måndags vill jag gärna klara ut detta och har därför också bifogat en bild på den stövel vi har gjort. Stöveln och skaftet är en färdig läst som vi köp direkt från fabrik. För att förklara att skaftet skulle vara oversizat skickade vi referensbilder på olika stövlar vi gillar. När sedan prototypen kom upptäckte vi direkt att provet var gjort rakt av från Balenciaga stöveln. Vi meddelade självklart till fabriken att vi inte var intresserade av att göra en kopia och skickade ner våra kommentarer på hur vi ville ändra den. När sedan proverna kom i lördags eftermiddag hade fortfarande inga ändringar gjorts vilket blev en katastrof för oss. Vi hade två val, antingen låta modellerna gå ut på catwalken barfota eller använda stövlarna för att sedan göra om dom till införsäljningen som började igår. Det känns tråkigt det blivit så stort fokus på detta men som sagt några kopior har vi aldrig varit intresserade av att sälja."

Ingen kommentarer: