12 juni 2009

9 tips

Jo gamlere man blir, jo klokere blir man angående mange ting her i livet. Og en ting er det som dreier seg om gutter/menn. Når man er ung gyver man bekymringsløst an på hver ny forelskelse, mens når man blir gamlere ser man at det bør være en del egenskaper hos den man forelsker seg i som bør være oppfylt for at forholdet skal ha noen sjans.

Som regel har man mange ulike preferanser, og mange ulike krav. Av og til så kan man over tid varierer ganske mye mellom hva slags egenskaper man liker hos en gutt/mann også. Man forandrer seg jo, og man lærer jo stadig nye nytt. Likevel har jeg kokt ned til 9 viktige punkt:

  1. Åpenhet: en gutt må være åpen om hva han tenker og føler, hva han ønsker ut av livet og hva han har opplevd tidligere i livet. Under dette punktet kommer vel også ærlighet
  2. Utseende: han må ha noe som fanger blikket, noe som treffer og gjør at jeg synes han er attraktiv. Men det kan være mange ulike ting og har ingen fasit.
  3. Sterk: han må være sterk, ikke fysisk, men mentalt. Han må stå for det han sier, og ha ryggrad nok til å si ifra om ting som er feil eller urett. Han må ikke være redd for å tørre å mene noe annet enn andre, og må ha evne til å gjøre konklusjoner og tenke gjennom ting på egenhånd. Det er viktig å ha tro på seg selv, i tillegg til at jeg vil være der og backe han opp.
  4. Overflate: han må være opptatt av det estetiske. Det gjelder alt som han omgir seg med, fra bolig, arbeidsplass, klær og eget utseende og de steder han velger å dra på ferie eller ut og nyte livet. Han må ha blikk for detaljer og oversikt over trender, design og kunst. Men ikke følge trender slavisk uten selv å ta stilling til de.
  5. Sosial: han må være utadvendt og postitiv. Det er viktig at han har evne til å danne nettverk av venner og komme i kontakt med nye mennesker. Det gjelder jo også når han skal bli kjent med meg! Han må være lydhør ovenfor ulikt tonefall og kroppsspråk, og lese mennesker uten å bare lytte til ordene de sier. Det er jo en av de viktigste tingene i et parforhold: å være god til å kommunisere
  6. Sporty: han må være glad i aktivitet. En sofagris duger ikke, men hva slags aktivitet han holder på med er ikke så viktig så lenge det ikke bare er fotball med kompisene. Han må være glad i å være i aktivitet og gjerne bli rastløs ganske kjapt om han blir plassert i en sofa. Det er gøy å ut og leve livet!
  7. Selvstendig: Jeg synes det er viktig at han også er selvstendig og har behov for å dyrke egne positive sider sammen med venner, familie og kollegaer. Ikke nødvendigvis alltid sammen med meg. Det gir flere bein å stå på. Jeg hadde nok ikke trivdes så godt i lag med noen som alltid må gjøre ting 2 og 2, og hvor man aldri kan finne på ting alene med andre.
  8. Romantisk: selvfølgelig, alle jenter har vel med denne? Men for meg handler det ikke om de store ordene, roser eller gullringer med diamant i. Det er mye viktigere å holde hverandre i hånda når man går kveldstur, eller dele en solnedgang sammen på fjellet, eller høre de mykeste ordene hvisket i øret.
  9. Evig: og selvfølgelig, nesten det viktigste. For meg er det viktig at han også har idealer om at det skal vare "evig". En drøm om å få det til.
Kravstor? Jeg?

2 kommentarer:

Marre Elisa sa...

Veldig bra sammendrag!! Denne gutten passer deg perfekt!:)

Inger sa...

:) det tror jeg og, men finnes han?