23 juni 2009

Stiltips

Chloes stiltips, og disse kan vel alle lære noe av?

1. Bruk accessoirer for å teste trender
Hvis du er usikker på en trend, som grungestilen eller nye fargekombinasjoner, kan du eksperimentere med accessoirer først. Føler du deg vel med looken kan du begynne å bruke den mer.

2. Ikke vær redd for å spørre
Ikke vær redd for å spørre folk på gaten som ser kule ut om hva de har på seg. Før da jeg kledde meg mer oppsiktsvekkende stoppet ofte folk meg for å spørre om klærne mine. Spesielt skoene mine - jenter reagerer alltid på fine sko.

3. Fremhev dine beste sider
Fokuser på det som ser best ut. Bena mine er blant det fineste på kroppen min, og jeg fremhever de ofte ved å ha på meg korte plagg.

4. Sats på allsidighet
Iblant funderer jeg på å kjøpe en rød veske, men jeg vet at den kommer til å havne i garderoben - ubrukt. Et smartere kjøp er en veske i en nøytral farge med avtagbar skulderrem, da kan den også brukes som en clutch. Funker natt som dag.

5. Sterke farger tiltrekker oppmerksomhet

Jeg vet at et bilde av meg havner i flere magasiner hvis jeg har på meg en sterk farge. Folk tiltrekkes av farger.

6. Vær tro mot din egen stil

Jeg avskyr når noen andre gjør hår og makeup på meg. Det er bedre å gjøre det selv så man ikke ser unaturlig ut, slik som visse jenter på den røde løperen. Kate Moss ser aldri ut som om noen har ordnet håret hennes, det elsker jeg.

7. La stilen din utvikle seg
Jeg brukte å ha rosa hår og fargesterke klær, men i takt med at jeg har blitt eldre har stilen min blitt mer nedtonet. Nå forsøker jeg å utvide garderoben min med flere klassikere. Det er bra med forandring.

8. Ikke tving frem en stil
Før forsøkte jeg å skape et antrekk ut ifra noe spesifikt, som et par kule sko. Det endte med at jeg prøvde en million forskjellige plagg og likevel så ingenting bra ut. Nå har jeg lært meg å være mer fleksibel.


Jeg har faktisk flere ganger spurt andre jenter hvor skoa, jakka eller klærne er fra - det er superålreit fordi de fleste blir kjempeglade når man spør. Ellers så satser jeg vel på samme gode kroppsdel som Chloe, nemli beina mine. Tips er hentet fra Costume (men tror jeg har lest dem et annet sted tidligere og?)

Ingen kommentarer: