29 januar 2011

5 items

Da jeg var student, singel, i fastjobb uten store forpliktelser, i en mindre voersiktlig by (med bra shopping) kunne jeg shoppe på nesten daglig basis. Alt var lett tilgjengelig, og det var enkelt å finne ting som fristet og tid til å shoppe.

Nå ser jeg at tida overhodet ikke strekker til, og siden byen er større og mer uoversiktlig er det umulig å få et totalt overblikk. Tror derfor jeg skal ta meg selv i nakken og fullføre ideen om å starte med den franske "5 items" teorien. Kort sagt: investere i kun 5 nye plagg hver sessong til å oppdattere og komplettere basisgarderoben. En fin artikkel om det fra Dead Fleurette.

Kunsten da er å velge on-trend items som kan leve lenge. Målet må være å bygge en garderobe i god kvalitet og plagg ejg kan ta vare på. Nå grubler jeg på hva mine 5 kjøp til våren eventuelt skulle vært....

Jeg har noen ideer:
- en Rick Owens aktig skinnjakke (muuba sine?) ala denne eller denne. Eller den nye fra Elin Kling by H&M?

- en ny skinnveske i sort lær som jeg kan ha til hverdags og som tåler dgslys uten å se billig ut.

- en fin hverdagskjole jeg kan ha på jobb som passer stilen min (tøff, rocka, laidback og ikke for feminint)

Ingen kommentarer: